fbpx

אפליקציה או אתר אפליקציה מותאם לנייד? 10 סיבות מדוע אפליקציות טובות יותר

עידן המובייל כבר כאן – כיום, מספר המשתמשים במובייל גדול ממספר המשתמשים בדסקטופ!

כתוצאה מכך, עסקים הבינו את הצורך למשוך לקוחות על ידי שימוש יעיל בערוצי מובייל. אבל זה לא מספיק. בשביל להפיק את המירב מעולמות הניידים – הם נדרשים גם לבצע אופטימיזציה של האפליקציות והאתרים שלהם, על מנת לשפר את חווית המשתמש ולהתעלות על שיעורי ההמרה. 

בעוד שעסקים מסוימים מתחזקים גם אתרי אינטרנט וגם אפליקציות לנייד, חברות אחרות עשויות לבחור באחד מהשניים. הבחירה בין אפליקציות ואתרים לנייד תלויה בעלות, בשימושיות, בתכונות הנדרשות ובקהל שהם משרתים.

עם זאת, מחקרים מראים שמשתמשים מעדיפים אפליקציות סלולריות יותר מאתרים ניידים. זה מהווה סיבה מספיק טובה ליצור אפליקציות לנייד כדי להגיע ללקוחות פוטנציאליים (וגם קיימים). בנוסף, ישנם עוד מספר סיבות אשר הופכות אפליקציות לנייד לטובות יותר מאתרים ניידים. הנה 10 מהמובילות בהן:

1. אפליקציות לנייד מציעות התאמה אישית טובה יותר

התאמה אישית שואפת להציע תקשורת מותאמת למשתמשים על סמך תחומי העניין, המיקום, התנהגות השימוש שלהם ועוד. עם אפליקציות לנייד, קל לפנות למשתמשים עם חוויה מותאמת אישית. באמצעות כלי בדיקת A/B לאפליקציה לנייד, תוכלו גם לבדוק חוויות שונות עבור הלקוחות שלכם.

אפליקציות לנייד יכולות לאפשר למשתמשים להגדיר את ההעדפות שלהם בהתחלה, ועל פיהן לקבל תוכן מותאם אישית. אפליקציות יכולות גם לעקוב אחר מעורבות הלקוחות ואז להשתמש במידע כדי להציע המלצות ועדכונים מותאמים אישית למשתמשים. בנוסף הם יכולים גם לזהות את מיקומם של המשתמשים בזמן אמת כדי לספק תוכן ספציפי למיקום.

עם זאת, שיפור חווית המשתמש אינו המטרה היחידה שהתאמה אישית משרתת. זה גם יכול לעזור לשפר את שיעור ההמרה של אפליקציות. כאשר משתמשים מקבלים תוכן מותאם אישית, יש להם סיכוי גבוה יותר לבצע המרה מכיוון שהוא מציע מגע אנושי – בניגוד לתוכן גנרי שנראה רובוטי או אוטומטי למדי. יש להם זיקה אליו ויותר סיכוי שיתחברו ויסתקרנו לגלות עוד.

2. קלות שליחת הודעות

במשך העשורים האחרונים, האימייל היה כלי התקשורת העסקי הנפוץ ביותר. עסקים השתמשו רבות בדוא"ל כדי להגיע למשתמשים שלהם. חלקם גם ניצלו אותו לרעה – עם ספאם והצפות מסיביות של תוכן לא רלוונטי, בנוסף לכל מיני כוונות זדוניות וקט פישינג למיניהם. כתוצאה מכך, האימייל איבד את האפקטיביות שהייתה לו פעם; שיעורי הפתיחה ושיעורי הקליקים ירדו ללא הרף.

ובכן, לא הכול אבוד. עם הודעות אפליקציה לנייד, ישנה אפשרות נוספת להגיע ישירות למשתמשים. התראות אלו קיימות בשני סוגים: push ו- in-app . שתיהן חלופות לתקשורת עם משתמשי אפליקציה בצורה הרבה פחות פולשנית. היכולת לשלוח הודעות מיידיות ולא פולשניות למשתמשים הינה מבוקשת ביותר, שהיא אחת הסיבות המרכזיות לכך שעסקים רבים רוצים מלכתחילה לקבל אפליקציה לנייד .

התראות בתוך האפליקציה (in app) הן ההתראות שמשתמשים יכולים לקבל רק לאחר פתיחת אפליקציה. מצד שני, הודעות דחיפה (push) הן אותן הודעות שמשתמשים יכולים לקבל ללא קשר לפעילות שהם עושים במכשיר הנייד שלהם.

היו מקרים שבהם התראות מסוג push סיפקו שיעורי קליקים של 40%.  אם אתם בוחרים באתר לנייד או שיש לכם אחד בזמן בניית אפליקציה, ניתן לשלוח את הודעות הדחיפה שלכם עם VWO Engage .

3. שימוש בתכונות של מכשירים ניידים

לאפליקציות לנייד יש את היתרון של שימוש בתכונות של מכשיר נייד כמו מצלמה, רשימת אנשי קשר, GPS, שיחות טלפון, מד תאוצה, מצפן וכו'. אפשריות אלו, בשימוש בתוך אפליקציה, יכולות להפוך את חווית המשתמש לאינטראקטיבית ומהנה יותר.

בנוסף הפיצ'רים האלו יכולים גם לעשות את החיים קלים יותר עבור המשתמשים.  לדוגמה, ייתכן שמשתמשים שממלאים טופס באפליקציית בנקאות יצטרכו לשלוח את התמונות שלהם כדי להשלים את התהליך. האפליקציה יכולה לאפשר למשתמשים להשתמש במצלמה הניידת שלהם כדי לצלם ולשלוח תמונות ישירות. אפשרויות אלו מקצרות משמעותית את הזמן הנדרש לביצוע משימה מסוימת באפליקציה ומגבירות את ההמרות.

הערה : אתרי אינטרנט לנייד יכולים להשתמש גם בתכונות מובייל כמו מצלמה, GPS וכו'. ובכל זאת, ישנם אילוצים טכנולוגיים וחששות פרטיות בשימוש בתכונות מולטימדיה של מכשיר (אשר אפליקציות לנייד יכולות להשתמש בהן).

4. יכולת לעבוד במצב לא מקוון

זה כנראה ההבדל המהותי ביותר בין אתר מותאם לנייד לבין אפליקציה. כמו אתר, גם אפליקציות עשויות לדרוש קישוריות לאינטרנט כדי לבצע את רוב המשימות, אבל הנה ההבדל: אפליקציה עדיין יכולה להציע תוכן בסיסי ופונקציונליות למשתמשים במצב לא מקוון.

ניקח שוב את הדוגמה של אפליקציית בנקאות. האפליקציה יכולה לספק תכונות כמו חישוב מס, חישוב תשלומים וקביעת גבולות ההלוואה. תכונות אלו יכולות לעבוד גם ללא עזרה של חיבור לאינטרנט.

הערה : למרות שאתרי אינטרנט לנייד יכולים להשתמש במטמון כדי לטעון דפי אינטרנט ללא חיבור לאינטרנט, הם יכולים להציע רק פונקציות מוגבלות.

5. חופש בעיצוב

עם כל ההתקדמות הטכנולוגית בעיצוב אתרים, אתרי אינטרנט לנייד עדיין צריכים להסתמך על דפדפנים כדי לבצע אפילו את הפונקציות הבסיסיות ביותר. אתרי אינטרנט לנייד תלויים בתכונות הדפדפן כמו 'לחצן חזרה', 'לחצן רענון' ו'שורת הכתובת' כדי לעבוד. 

לאפליקציות לנייד אין אף אחת מההגבלות הללו. אפליקציה לנייד מעוצבת עם מספר פונקציות משוכללות המבוססות על פיצ'רים מתקדמים כמו 'לחץ', 'החלק', 'גרור', 'צביטה', 'החזקה' ועוד. אפליקציות יכולות להשתמש בפיצ'רים שונים כדי להציע פונקציונליות חדשנית ולעזור למשתמשים לבצע משימות בצורה טובה יותר. לדוגמה, אפליקציה יכולה לאפשר למשתמשים לעבור לשלב הבא או הקודם באמצעות תנועת ההחלקה.

מעוניינים בפרטים נוספים ?
השאירו לנו פרטים

6. חווית מיתוג חדשה

מכיוון שאפליקציה לנייד נבדלת מאתר של חברה, יש לה את החופש להציע למשתמשים חווית מותג חדשה. המשמעות היא שהחברה יכולה להתנסות בסגנונות מיתוג חדשים עבור האפליקציה, שיכולים להיות שונים מסגנון המותג הרגיל של אתר החברה (או החברה בכלל). אם ניקח את זה צעד קדימה, חברות יכולות לבנות אפליקציות לנייד במיוחד כדי לעבור לסגנון מותג חדש עבור עצמן ולבדוק את השטח – כיצד הוא מתקבל אצל המשתמשים.

בנוסף, אפליקציה לנייד יכולה גם לאפשר למשתמשים להתאים אישית את המראה שלה, לפי רצונם של המשתמשים. זה יכול לעזור בהתאמה האישית של האפליקציה.

הערה : הרעיון של מיקרו אתרים עובד על קווים דומים. אתרי מיקרו-אתרים מציעים חוויות מותג ייחודיות למשתמשים, בהשוואה לאתרי האם שלהם. הם משמשים לעתים קרובות לקידום מותג משנה, אירוע או שירות שהושק לאחרונה.

7. משתמשים מבלים יותר זמן באפליקציות

משתמשים בנייד מבלים 88% מזמנם באפליקציות לנייד ורק 12% מהזמן באתרי אינטרנט לנייד.

הערה : נקודה שכדאי לקחת בחשבון כאן היא שמשתמשים מבלים את רוב זמנם באפליקציות משחק ואפליקציות מדיה חברתית.

8. זרם חדש של המרות

אם הכוונה שלכם היא להגדיל את ההמרות (וכדאי שהיא תהיה כזאת…) אפליקציות לנייד יכולות לספק דרך פשוטה להעביר יותר משתמשים דרך משפך ההמרות.  ניתן להשתמש באפליקציות לנייד לרכישת משתמשים בראש המשפך (ToFu) וגם בתחתית המשפך (BoFu).

לדוגמה, אפליקציות שירות יכולות להביא משתמשי ToFu שניתן לטפח מאוחר יותר ללידים של BoFu. מצד שני, לאפליקציות כמו eCommerce יש כבר משתמשי BoFu, שיש להם אפשרות גבוהה יותר לבצע המרה.

הערה: מכיוון שאפליקציות לנייד ממוקדות הרבה יותר בטבען (באמצעות התוכן והשימוש בהן), ניתן להשתמש בהן כדי לטרגט משתמשים ספציפיים במשפך. אתרי אינטרנט לנייד, לעומת זאת, מגיעים למגוון רחב של קהלים.

9. נוכחות מותג

אנשים מבלים חלק ניכר מזמנם במכשירים ניידים. אפשר לומר שאנשים רבים משתמשים באפליקציות שהם התקינו במכשירים שלהם כמעט מדי יום. המפגש הקבוע הזה משמש כהזדמנות מיתוג עבור האפליקציות.

גם כאשר לקוחות פוטנציאליים אינם משתמשים באופן פעיל באפליקציה לנייד, הם מקבלים תזכורת לגבי המותג המשויך לאפליקציה. הסמל של האפליקציה פועל כמו מיני פרסומת למותג. הנוכחות של אפליקציה בכל מכשיר עוזרת להשפיע באופן לא מודע על תפיסת המשתמש את המותג שלכם.

התנהגות המשתמש הזו שואבת השראה מתיאוריית זיהוי האותות, שמציעה שמשתמשים מעבדים אפילו את המודעות שקודם לכן התעלמו מהן ברמה מסוימת במוחם.

10. אפליקציות יכולות לעבוד מהר יותר מאתרים

אפליקציה לנייד מעוצבת היטב יכולה לבצע פעולות הרבה יותר מהר מאתר מותאם לנייד. אפליקציות בדרך כלל מאחסנות את הנתונים שלהן באופן מקומי במכשירים ניידים, בניגוד לאתרים שמשתמשים בדרך כלל בשרתי אינטרנט. מסיבה זו, אחזור נתונים מתרחש במהירות באפליקציות לנייד. אפליקציות יכולות לחסוך עוד יותר זמן של המשתמשים על ידי אחסון ההעדפות שלהם ונקיטת פעולות יזומות בשם המשתמשים.

יש גם סיבה טכנית מדוע אפליקציות סלולריות יכולות לעבוד מהר יותר – אתרי אינטרנט לנייד משתמשים בקוד javascript כדי לבצע את רוב הפונקציות שלהם, והמסגרת שבה משתמשות אפליקציות לנייד יכולה לפעול כמעט פי חמישה מהר יותר מקוד javascript!  בעוד שכל זה קורה ברקע, משתמשים יכולים לבצע פעולות מהר יותר בחזית האפליקציות לנייד, מה ששוב תורם לחוויית משתמש מהנה וזורמת.

מעוניינים בפרטים נוספים ?
השאירו לנו פרטים

אפליקציה לנייד מול אתר סלולרי - במה לבחור?

פיתוח גם אתר סלולרי וגם אפליקציה לנייד עבור העסק שלכם יכול להתגלות כעניין יקר, וייתכן שתצטרכו לבחור באחד משני הערוצים בהתבסס על התקציב והיעדים העסקיים שלכם. בעוד שלשני הערוצים יש יתרונות וחסרונות משלהם, אפליקציות לנייד יכולות לעזור להשיג המרות ושימור גבוהים יותר. אפליקציות לנייד מציעות התאמה אישית ויעילות תפעולית רבה יותר, יחד עם מספר תכונות בלעדיות אחרות.

עם זאת, לאחר שעיצבתם אפליקציה סלולרית חלקה, איך אפשר לוודא שהיא גם עומדת בכל ההבטחות שלה ומניעה את הצמיחה המיועדת לעסק שלכם במקום להפוך לעוד ערוץ שצריך לנהל ולתחזק? ובכן, התשובה פשוטה – אתם בודקים אותה בקפדנות

בדיקת A/B של אפליקציה לנייד מאפשרת לכם לשפר בהתמדה את חוויית המשתמש בתוך האפליקציה על ידי ניסוי עם פיצ'רים, זרימה בתוך האפליקציה ושינויים אחרים מבוססי ממשק משתמש כדי לשפר את המעורבות, ההמרה ושיעור שמירת לקוחות. לכן, בעוד שאפליקציה סלולרית פעילה היא בהחלט הצעד הראשון לקראת יצירת קשר עם פלח שוק של קהל חדש לגמרי, אופטימיזציה מתמדת שלו תעזור לכם להוביל לשיפורים מוחשיים במדדים העסקיים המרכזיים שלכם.

תוספים שפיתחנו לניהול קל של העסק

תוסף קומקס וורדפרס
Comax api

קומקס שופיפיי ממשק סנכרון

ממשק קומקס שופיפיי Comax Shopify API App integration אפליקציה לסנכרון קטלוג והזמנות לקופות קומקס Facebook ...
לכל הפרטים
Security

אבטחת אתר וורדפרס – עשה זאת בעצמך 2023

אבטחת אתרי וורדפרס הינה חשובה ביותר לשמירה על האתר ועל התוכן שצברתם. 1.6 מיליון אתרי וורדפרס ...
לכל הפרטים
Shopify

וורדפרס ושופיפיי גב אל גב – יתרונות וחסרונות 2023

כשחושבים על הקמת חנות אינטרנטית חדשה בוחנים בד"כ את כל הפלטפורמות המובילות והנפוצות כיום.  שתיים ...
לכל הפרטים
x
יש לך שאלה?

יצירת קשר

Scroll to Top
דילוג לתוכן