מחקר שוק – לפני שקופצים למים, חשוב להבין איפה אתם מתכוונים לשחות. הבנת קהל היעד, מחקר מתחרים, מה מייחד את חנות האונליין שלכם… סקר שוק יתן לכם הבנה וכיוון, באילו מוצרים להתמקד ואיך לפנות לקהל שלכם.
12 טיפים להקמה וניהול חנות אינטרנטית מצליחה
אין ספק שאנו חיים בזמנים מהפכניים אשר בהם יותר ויותר אנשים מבצעים את הרכישות והקניות שלהם דרך האינטרנט. גם עסקים מוכרים וותיקים מבינים כי לשם צועד העולם, בין אם העסק גם קיים פיזית או רק נמצא אונליין. הקמת חנות אינטרנטית היא זולה וקלה יותר מהקמת חנות רגילה, אך בו זמנית נדרשת הבנה ובנייה נכונה של החנות, כך שתענה על הצרכים של הלקוחות ובאמת תמכור, במקום ללכת לאיבוד בין שלל האופציות הקיימות כיום ללקוחות. נעבור כאן על מספר טיפים שכדאי לדעת ולבצע בבואכם להקים ולנהל חנות אינטרנטית מצליחה –
עיצוב – כמו בחנות פיזית, הדבר הראשון שנתרשם ממנו הוא ככל הנראה העיצוב והנראות. אם ישנה אווירה מזמינה, מושכת, נעימה ופשוטה לתפעול כנראה שנרגיש יותר בנוח להישאר בחנות ולהסתכל על המוצרים. כך גם בחנות אינטרנטית, עיצוב החנות והאתר הוא הדבר הראשוני שהלקוח מתרשם ממנו, וחשוב שיהיה נגיש, מושך ובעל חווית משתמש טובה. חווית משתמש זורמת בעצם תגרום ללקוח להפוך למשלם בקלות יותר.
עיצוב UI/UX הוא החלק שאחראי על חווית המשתמש שיעבור הלקוח הפונציאלי. זוהי בעצם התקשורת הלא מילולית שמתבצעת בין הלקוח לאתר או החנות – איך לעבור בין החלקים הקטגוריות השונות עד לביצוע רכישה, ומה בעיצובים תופס נכון יותר את העין. חשוב שהעיצוב יהיה פשוט ונוח, ברור ואינטואטיבי. המטרה להעביר את הלקוח בכמה שפחות צעדים או קליקים אל הרכישה או השארת פרטים.
אפיון מדויק – אפיון הוא למעשה שלב תכנון השלד של האתר והחנות, ואחד המרכיבים החשובים ביותר. בשלב זה, בד”כ באמצעות מאפיין מקצועי, נדרש להבין מה מטרת החנות, מהם המוצרים שתמכור, אילו קטגוריות יהיו, עמודי האתר, פונקציות האתר, השפה המיתוגית ועוד.
תוכן רלוונטי – במיוחד בחנות אינטרנטית, הלקוח רוצה להבין מה הוא קונה ולהרגיש שהוא במקום בטוח. יצירת תוכן רלוונטי באתר שלכם תגרום ללקוחות הפונציאליים להרגיש שהם בחנות מקצועית, שיודעת מה היא עושה. תיאור המוצרים בבהירות, דף אודות ברור ומושך, יצירת בלוג, מאמרים ועוד יתרמו לבסס את החנות שלכם גם בעיני הלקוחות הפונציאליים שלכם וגם בעיני גוגל, תוכן רלוונטי תורם בקידום אורגני שמעלה אותכם מעלה בחיפוש.
יצירת מועדון לקוחות – אמנם השם נשמע קצת ארכאי, אבל הקונספט עדיין חי ובועט. מועדון לקוחות הוא בעצם איסוף ושמירה על המידע של הלקוחות המשלמים בחנות שלכם, ושמירה על קשר ויחס אישי עימם. (בצורה מעודנת ומושכלת)
דרך מועדון הלקוחות ושימוש ב Datebase marketing העסק יכול ללמוד על הלקוחות שלו, לתקשר איתם בשלבים שונים באתר, ולשפר את חוויות הקנייה. כך בעצם להפוך אותם מלקוחות מזדמנים ללקוחות קבועים, אשר גם ימליצו לאנשים אחרים על העסק/מותג/חברה. זה יכול להיות בצורה של הנחה על רכישה על הקנייה הבאה, דיוור מיוחד ביום ההולדת, מבצעים בלעדיים רק לקהל הלקוחות, הודעה על קולקציות חדשות ואפילו דיוור אוטומטי ללקוחות שנטשו עגלה.
תמיכה אונליין ושירות לקוחות – כמו בכל עסק, פיזי או אונליין, הלקוח רוצה להרגיש שהעסק מתחשב בצרכים ושלו ורואה אותו. לכן שירות לקוחות ותמיכה בחנות הן חלק חשוב בתהליך – אם הלקוח נתקל בבעיה, שאלה או צריך מענה מיידי כדאי שתהיה לו האפשרות לכך. אחת הדרכים היעילות הקיימות לשם כך כיום זה הצ’אט-בוט המעניק תשובות לשאלות נפוצות וכן מעביר את השאלות החדשות לאיש תמיכה בשר-ודם. ניתן למצוא תוסף שכזה לאתר וורדפרס ואפילו אחד חינמי שאנחנו פיתחנו בדיוק למטרה הזו וגם על מנת לשמור על ביצועי האתר .
התאמה למובייל – רובנו מחוברים לנייד שלנו במשך רוב שעות היום, ומסתבר שכך גם בקניות באינטרנט. בשנה האחרונה חלה עלייה של כ- 50 אחוז בביצוע רכישות מהנייד, ובין 30-70 אחוז מכלל הרכישות אונליין מתבצעות כיום כך. לכן, חשוב שהחנות שלכם תהיינה מותאמת אל הנייד, עם חווית משתמש נוחה וזורמת.
אבטחת מידע – המונח המוכר ביותר בתחום אבטחת החנויות באינטרנט היא SSL או “תעודת אבטחה”. תקן זה מבטיח שכל מידע הנשלח בין הדפדפן של הלקוח לבין השרת של האתר יוצפן, ובכלל זאת פרטי האשראי. אפשר לרכוש תעודת אבטחה חיצונית, אך חברות רבות לבניית חנויות אינטרנטיות מציעות אותה כחלק מבניית החנות. בנוסף גם נדרשת הצפנה גם ברמת הנתונים, לוודא כי קיים גיבוי אוטומטי על גבי השרת עצמו וכמובן לבחור בסיסמאות קשות לפיצוח.
קידום ושיווק בפייסבוק וגוגל – אחרי שהחנות והאתר כבר פועלים, מתחיל אחד החלקים הקריטיים של כל עסק- שיווק וקידום. חשוב לקדם את האתר באופן אורגני במנוע החיפוש בגוגל, כדי שיעלה בתוצאות חיפוש רלוונטיות וגבוהות. זה נעשה באמצעות כתיבת טקסטים ועדכון האתר כל הזמן וביצוע אופטימיזציה למנועי חיפוש ׂ(SEO). בנוסף גם רשתות חברתיות הן קרקע פוריה לקידום העסק שלכם – יצירת עמוד עסקי בפייסבוק ואינסטגרם, ניהול קמפיינים ומודעות ממומנות.
בחירת תענת ERP נכונה לניהול המלאים והמכירות של העסק שלכם ביחד עם האתר.
עסק שנבנה נכון לאורך זמן חייב לדעת לנהל את הלוגיסטיקה שלו ואת המלאים שלו בהתאם לדרישה ולהיערך מראש עם המגוון הנכון ולא להסתמך רק על מכירה בדרופ שיפינג.